perjantai 19. joulukuuta 2008

leivotaan

joulukuusenkoristeita. Haettiin tutusta paikasta kuusi ja poika lupas tehdä lisää koristeita taikataikinasta. Tässä ohje jos joku muukin haluaa lasten kanssa leivoskella niitä.

TAIKATAIKINA
(1 pellillinen koristeita)

2 dl vehnäjauhoja
0,5 dl suolaa
n. 1 dl vettä
1 rkl öljyä

Sekoita ainekset lämpimään veteen tasaiseksi taikinaksi. Anna mielellään seistä ainakin tunti ennen leipomista. Kuivaa koristeita 125-asteisessa uunissa vähintään 1,5-2 tuntia ja jätä vielä jäähtymään jälkilämpöön.

Ei kommentteja: