Kiitos, Sny, sain kortin perille :) E-kortista oli kyse. Kaunis lumienkeli.
Olen ollut flunssassa ja hieman väsy. Ei ole jaksanut puuhastaa paljoakaa.
En ole vielä neulonut, meinaan kyllä jossain vaiheessa testata. Otan varmaan villatakin mukaan reissuun kun lähden Kangasalalle viikoksi maaliskuun 3. päivä.
Sukua koetan löytää lisää. Parin hyvän ystävän vanavedessä Myheritage ohjelma sekä historialliset kirkonkirjat tulevat tutuksi vähitellen. Tänään luulin jo löytäneen läjän Oksasia mutta olivatkin Oksmaneja. Plääh. Pitää odottaa sukuselvityksen saapumista kirkkoherranvirastosta ja seurakunnista yms.
Kivaa ja hidasta puuhaa :)
Miehen suku saattaa polveutua Saksasta asti! Miksei se posti jo tule!!
4 kommenttia:
Aika jännä kuinka paljon voi ihan vierailla ihmisillä olla yhteistä. :) Voihan tietysti olla, että tuolla kierroksen emännällä on jotain yliluonnollisia kykyjä.
Nimittäin äitini on tehnyt jo ainakin 20 vuotta sukututkimusta. Ja minä tietysti olen saanut osani siitä. Olenkin sanonut, ettei minun enää kannata aloittaa sukututkimusta kun pitäisi aloittaa niin kaukaa. Äitini on kerännyt tiedot koneelleen Sukujutut-ohjelmaan, mutta kyllä meiltä kotoa löytyi monta mappia kopioita sukukirjoista ja äiti käy ahkerasti kirjastossa selaamassa kirkonkirjoja mikrofilmiltä.
Minullekin alkaa taas vähitellen nuo käsityöt maistua. Kumma kun se menee aina niin aaltoina.
t.SNY
Joo kun tarpeeksi kauaksi menee koskaan ei tiedä kuinka monta kaveria on sitten kaukaista sukua :)
Himskatin hidasta tämä tutkiminen vaan on. Syksyllä tarttee päästä jonnekin kurssille jos saisi hyviä vinkkejä!
Äitikin aloitti kansalaisopiston kurssilla aikoinaan.
Mulla on nyt paketin miettiminen kesken. Kerroit, että et tykkää keltaisesta, mutta mites nuo moniväriset kerät, joissa on mukana keltaista? Onko nekin ehdoton ei? Mulla on kyllä jo jotain ideoita ja nyt lähden rauhassa yksin kauppaan hypistelemään kaikkea.
t. SNY
Moniväriset käy. Ja ainahan voi tehdä keltaisesta langasta lahjuksia ;)
Lähetä kommentti