Tässä omenapiirakka Wiltonin kalavuokaan tehtynä:2 omenaa ohuina "suomuina"
sokeria 2 rkl
kanelia ripotellen
150 g margariinia
3 dl jauhoja
3 rkl vettä
Vanilijakastiketta tai jäätelöä
Nypi jauhot ja margariini sekaisin lisää vesi, laita kylmään vetäytymään. Leikkaa omenat, ripottele vuoan pohjalle sokeria ja kanelia lado omenat suomuiksi pohjalle. Taputtele taikina omenien päälle. Paista 225 astetta n. 30 min. (voi tehdä piirakan myös että ensin taikina ja sitten omput)
Yleensä teen muffiini taikina tyyppisen pohjan omenapiirakalle nyt ei ollut munia niin tein murutaikinan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti