sunnuntai 1. maaliskuuta 2009

Kevät

Kevät koettaa meille, on ollut ihana aurinkoisia päiviä. Moottoritie oli kuiva vaikka lunta reunoilla. Siitpölyjä tupsahtelee etelänmaista, Suomessa ei vielä puut kuki.

Se on maaliskuu.

Lunta on maassa ja aurinko
Paistaa taivaalla; se on ilmiö
Jos lunta leijailee, nenään
Ei anneta sen harmittaa
Vaan kielellä nappaa se suuhun
Ja nautiskele keväästä
Kuuntele lintuja, ulkoile
Tee jäälyhtyjä ja katsele
Ota oksia maljakkoon ja seuraa lehtien kasvua
Osta tulppaaneita ja ihastu
Nyt nautitaan luonnon muutoksista
Kesä tulee kevään jälkeen
_o_ -o- ´o` ö ´o` -o- _o_

1 kommentti:

Vallittu kirjoitti...

Juh, nautitaan keväästä!! :)