Kotona ollaan köhimässä ja rykimässä. Poika meni kouluun, saas nähdä jaksaako olla koko päivää kun tuo yö meni kyllä ihan yskälle 6-0. Kysyin pojalta aamulla jaksatko mennä -en tiedä, oli vastaus :(
Sovittiin että sanoo opelle jos ei jaksa ja tulee kotiin. Minä täällä makoilen ja yskin. Limaa alkanut irrota huolella, ehkäpä tämä ajoissa lepäämään jääminen päästää mut helpommalla kun tuota kuumettakaan ei ole kohonnut vain lämpöä. Viikko 39 kuumeessa ei kyllä innostaisi yhtään. Katotaan miten menee huominen päivä mulla menenkö to töihin vai jatkanko toipumista kotona.
Siskolta soittelin apua kun muistin hänen kertoneen puhalluspullosta jota käytti talvella kehkokuumeen jälkeen. Netitstä löysin vielä lisää ohjeita, n. 1 litran pulloon vettää ja 1 cm (halkaisija) letkulla puhallellaan ilmaa veden alle. Sisäänhengitetään nenän kautta ja ulos kehkojen alaosilla tehostaen. Sillä pitäisi alkaa lima irtoamaan ja saa keuhkotkin vahvistusta. Meillä poika puhalteli tuommoiseen isoon juomapulloon jossa oli niin iso pilli kuin talosta löytyi. Ainakin yski sen jälkeen, liekkö myös vaikuttanut tuohon yölliseen yskimiseen? No saa tänään uudelleen puhallella kun tulee koulusta. Laitoin vielä pulloon lämmintä vettä että saa höyryjä hengitellä samalla...
Pitäisi käydä kirjastossa ja postittamassa paketti. Katotaan miten jaksetaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti