Tein lehden ohjetta mukaillen tämmöistä tomaattikastiketta
Uunitomaattikastike
500 g kirsikkatomaatteja
1-2 valkosipulinkynttä
2 rkl oliiviöljyä
oreganoa
2 tl ruokosokeria
Halkaise tomaatit ja sekoita ne pieneksi hakatun valkosipulin joukkoon. Levitä tomaatit uunivuokaan ja laita päälle oliiviöljy, oregano ja sokeri. (minä laitoin fariinisokeria kun taloudesta ei löytynyt muutakaan tällä kertaa).
Paista 170 asteisessa uunissa n. 40 min.
2 salottisipulia
1 pieni punainen chili
1 rkl balsamiviinietikkaa
suolaa ja pippuria
tuoretta oreganoa ja basilikaa
(400 g jauhelihaa lisäsin ohjeeseen)
Ohjeeseen tuli vielä appelsiinimehua (laiton vettä) ja kapriksia.
Silppua sipulit ja chili pieneksi. Paista jauheliha kypsäksi lisää sipulit ja chili (vähän öljyä). Sekoita uunitomaatit kastikkeeseen ja balsamiviinietikka. Mausta suolalla ja pippurilla. Mitä kauemmin antaa kastikkene hautua sitä maukkaammaksi tulee. Tässä vaiheessa tein tuorepastataikinan ja keitin sen. Annoksen päälle vielä tuoreita yrttejä ja juustoa jos haluaa. NAM!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti