Tein eilen suklaakakkua, todella täyteläistä yksi pala riitti. Testasin töissä ja tyytyväisiä olivat (tai eivät kehdanneet sanoa moitteita) Jos vielä palan vieressa lautasella olisi ollut kirsikkamelbaa tai vanilijajäätelöpallo olisi ollut täydellinen annos.
10 palaa Suklaakakkua
250 g tummaa suklaata
250 g suolatonta voita
4 dl tomusokeria
1 ½ dl vehnäjauhoja
4 munaa
1 appelsiini (kuoret ja mehu)
Kuumenna uuni 175 asteeseen, voitele vuoka. Sulata vesihauteessa paloiteltu suklaa ja voi, sekoita tomusokeri sekaan, sekoita kokoajan. Lisää jauhot siivilän läpi. Sekoita joukkoon munat.
Pese appelsiini hyvin ja raasta uloin kuori ja purista mehu. Lisää nämä taikinaan. Sekoita ja kaada vuokaan. Paista uunissa 18-25 min.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti