torstai 9. heinäkuuta 2009

Matkakuvia

Olimme siis koko perhe Thaimaassa lomailemassa 3 viikkoa 19.6-9.7.2009.


Poika ui kuin hai tämän reissun jälkeen, tässä kuvassa hänellä on vesipullot pöksyissä kellukkeina =) Ihan itse keksi laittaa kun altaan pohja oli 20 cm liian syvällä.



Kävimme mm. Oceanworld -merimaailmassa, siellä oli tämä kupla, haikaloja, pingviinejä, autosta tehty akvaario jne jne.



Jokapaikkaan pääsi skytrain (ilmajuna) tai metro tai tietenkin tuk-tuk:lla, taksilla ei kannattanut lähteä Bangkokissa menemään, kapeat kadut ja paljon liikennettä.




Maisemat oli kauniita Koh Changin saarella, sinne mentiin paikallisella bussilla ja lossilla meren poikki. Vuokrattiin skootterit ja huristeltiin jokapaikkaan. Saari ei ollut liian iso. Minä tietenkin yhtenä päivänä mälläsin skootterillani kun tuota ajokokemusta ei ole hirveästi kaksipyöräisestä moposta. Mustelmia tuli ja nilkkaan ruhje. Ei onneksi sen kummempaa käynnyt. Sen päivän vielä ajelin ja sitten pojat vei minun mopon pois. Mentiin kaikki samalla mopsalla ja mies ajoi ja poika oli edessä ja minä takana =) Perhemalli.



Näitä vesiputouksia taitaa olla koko Thaimaa täysi. Saarella oli 3 isompaa ja monta pientä. Tuolla kävimme koko perhe ennen kuin lopetin skootterilla ajelun. Sen jälkeen taisi tulla liikaa aurinkoa kun rentouduin altaalla loppupäivän ja kärsin etovaa oloa 3 päivää. Sitten pikkuhiljaa alkoi ruokakin maistua ja elämä voittaa. Jaksoin jopa lähteä rannalle.



Yhdellä rannalla oli kävelymatkan päässä saari jonne olisimme halunneet mennä, mutta taivalla oli lapsille vaikea ja korallit raapivat jos ei olisi ollut kenkiä. Mukava koetus kuitenkin vaikkei ei perille mentykään. Uimaan mentiin kuitenkin ja pojat löysivät paljon simpukoita.




Vaihdettiin Bangkokin kautta toiselle puolelle Thaimaata, junalla Hua-Hin:iin ja sieltä kyydillä Cha-Am:iin. Matka junalla kesti 5 tuntia ja oli melkein tunnin myöhässä päästessämme pysäkille.



Pari kertaa vuokrattiin tandem-pyörä ekalla kerralla 2 poljettava tarakalla ja sitten tämä pitempi malli. Vasta loppulomalla satoi enemmän vettä päiväsaikaan, ja ukkonen jylisi ja salamoi.
Siellä kierreltiin paikkoja käytiin markkinoilla ja toreilla, maisteltiin taas paikallisia ruokia ja välillä jotain eurooppalaistakin. Täältä sitten lähdetiin kyydillä lentokentälle ja kotiin. Tuskainen 10 lento oli jo helpompi kestää kuin tulomatkalla.

Ei kommentteja: