tiistai 14. syyskuuta 2010

Tiistai ja sormet syyhyää

Olin tänään huovutusinfossa, ihan hyvä käydä niissä vaikka olenkin jo 2 kertaa aiemmin ollut kurssilla, muistuu mieleen perusasiat ja ei ala hötkyilemään ja hätäilemään. Lauantai ja sunnuntai siis menee villaa haistellessa =)

Viikonloppuna rentouduttiin aktiivisesti, naulattiin, sahattiin, katkottiin oksia, toiset käytti moottorisahaa ja tekivät kompostilaatikoitakin. Minä huolehdin ruokavarustelusta ja saatiin paistia uuniperunoilla ja salaatilla. Saunan jälkeen vielä omenapiirakkaa vanilijakastikkeella. Yötämyöten laulettiin ja iskettiin korttia pöytään. Joku jopa kehui meidän kaunista moniäänistä laulua =) Onneksi ei sentään älytty kaanonina tälläkertaa laulaa ;) Sitten varmaan olisi tupa hiljennetty aiemmin.

Kehityskeskustelua tänään töissä esimiehen tiimoilta, lupasin harjoitella palautteen antamista ja vastaanottamista sekä tiimin keskuudessa että lasten vanhempien kanssa. Vielä voi harjoitella tapaa millä lailla annetaan palautetta, ettei tulisi niin töksähtelevästi. Ja ettei sitten itse möksähdä liian helposti vaan osaa ottaa rakentavasti vastaan. Ja jostain syystä tuli myös esiin ajan käyttö olen vissiin aikas lailla kärsimätön ihminen, ainakin tutut tietävät sen =) Maailma pitäisi parantaa heti! ja Nyt!

Mukava uusi tiimi mutta yhden kanssa meillä on kohta sukset ristissä ja sauvat poikki jollei tehdä jotain. Kummallakin on niin erilainen tapa tehdä asioita. Ehdotin että mentäisiin kahdestaan palaveeraamaan lenkille työajalla, rennosti tutustumaan ja puhumaan niistä asioista mitkä on kummallekin tärkeitä työnkannalta ja työtavoista. Jospa me löytäisimme yhteisen sävelen ja sitten tiimikin alkaa toimimaan. Hänellä on ollut todella kärkkäitä mielipiteita asiasta kuin asiasta ja kokee että astun hänen varpailleen kaikenaikaa. Vaikka koetan ehdotella ja miettiä uusia tapoja miten voisin tehdä asioita toisin ja saada ryhmä  toimimaan. No katsotaan milloin päästäisiin kävelylle. Toivon että hän olisi yhtä avoiminmielin kuin minäkin.

Ei kommentteja: