tiistai 21. syyskuuta 2010

Huopasta ja suopasta

Nalleperhe tuli n. 5 min/nalle. Vielä ommella silmä, nenä ja suut, ehkä vähän fyllinkiä massuihin. Suomenlampaanvillaa.
Laukku oli kiva tehdä, halusin opetalla nuo nyörit ja sitten päätin tehdä veskan. Suomenlampaanvillaa.
Kärpässieneen kokeilin kuvion leikkaamista, ensin tein sisustan kovikkeeksi vanhoja paloja villaa, valkoisesta muotoilin sienen mallin ja lopuksi punaista päälle hattuun. Huovitin/vanutin ja muotoilin kuumassa ja kylmässä. Sitten leikkasin pilkut päälle, eli poistin varomasti punaista kerrosta niin että valkoinen tuli näkysviin. Suomenlampaanvillaa.
Ruusunvarren sisällä on oksa, lehti ja kukka tehty levyhuovutuksena ja muotoiltu samalla. Sitten vaan kukka rullalle ja pari tikkiä sinne tänne että saa muotoa. Ompelin lehden ja kukan kiinni varteen. Suomenlampaanvillaa.
Hattu tehty kaavalla merinovillasta. Ensin villat asetellaan kaavan molemmin puolin ja rullaillaan kuplamuovin sisällä varovasti että kiinteytyy / huopuu. Mäiskitään varovasti niin kauan kuin on sopivan kokoinen nuppiin. Sitten huuhdellaan suopa pois ja laitetaan hattutukkiin muotoilua varten, vasaraa, höyryrautaa, hierontaa, muotoilua ja Voilá hattu on valmis.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Upeita töitä olet tehnyt. T: Nalle