maanantai 26. lokakuuta 2009

Maanantai

Eilen puuhastelin blogiin joulukalenteria, näette sitten joulukuussa mimmonen siitä tuli =)

Tänään totesin ettei kaupassa oltu käyty ja leivät on loppu. Pääsin sitten jo aiemmin mielessä käynneen teeleivän leivontaan ihan vahingossa!

Teeleipä

2,5 dl sämpyläjauhoja
2 dl kaurahiutaleita
1,5 tl leivinjauhetta
1,5 rkl sokeria
0,5 tl suolaa
2 rkl öljyä

sekoita kuivataineet keskenään ja lisää nesteet. Sekoita hyvin. Painele leivinpaperille alle sentin paksuinen ympyrä jonka voit jakaa veitsellä sopiviin haukkapaloihin, pistele haarukalla reikiä. Paista 200 astetta n. 20 min.

1 kommentti:

Enkeli kirjoitti...

mulla on helpommin muistetava teeleipä ohje (tuskin parempi)
4dl jauhoja
2dl vettä tai maitoa
2tl leivinjauhetta
2rkl ruokaöljyä
suolaa

kuivat sekasin, lisää vesi/maito vaivaa ja lisää öljy.
Leivo ympyrä ja siunaa se neljään osaan. Paista uunissa 200 astetta ehkä 10 min.